Nyheder | 1. maj 2007

Aktiv kampagne hos nej-byggefag

Det gærer i ok-kampagnen hos nej-fagforeningerne i byggefagene – sms-beskedder, telefonopkald, tillidsmandmøder og kampagnemateriale er på vej ud til medlemmerne.

Der bliver rykket blandt nej-fagforeningerne i sam­vir­ket for at få en høj stemmeprocent om ok-resultatet. Der tænkes nyt og anderledes for at nå ud til medlemmerne.

BS

Byggefagenes Samvirke

100%

Over en bred kam blandt de nej-fagforeninger, der er medlemmer af samvirket, bliver der nu sat ind for at få en høj stemmeprocent om ok-forhandlingerne. Alle midler tages i brug: hos stilladsarbejderne tager tillidsmændene personligt ud til samtlige firmaklubber og uddeler stemmemateriale, siger John Jakobsen, formand i klubben.

– Vi anbefaler et nej, og det har vi altid gjort. Ikke altid fordi det har været til vores fordel, men for at støtte de svageste. Også denne gang er vores klubbestyrelsen rigtig godt klædt på, siger han.

Mandag aften den 23. april mødes de ansatte og bestyrelsesmedlemmerne hos Træ-Industri-Byg afd. 9 i Valby. Her vil de hver især få en telefon til rådighed, og så skal der ringes rundt til medlemmerne for at opfordre dem til at benytte det stemmemateriale, der er udsendt. Også en sms-besked bliver der rundsendt til tillidsfolk og andre, som har tilmeldt sig denne tjeneste.

Hos rør- og blikkenslagerne bliver der også sat ind med direkte kontakt til klubberne kombineret med sms-besked, oplyser John Antonsen, faglig sekretær i fagforeningen, som også har udsendte brev til alle medlemmerne direkte til privaten.

Malerne svinger også kosten: medlemsbladet Maler Nyt har informeret, ligesom der er blevet sendt en særlig folder med nej-argumenter hjem til medlemmerne.

– Vi har også lavet en plakat med argumenter, som sendes ud til klubberne, siger Steen Harup, formand for malerne. Også opmålerne har materiale med ud, fortællerne han, og henviser i øvrigt til fagforeningens hjemmeside: www.maler-neshus.dk, hvor der kan søges yderligere information. På et bestyrelsesmøde onsdag aften den 18. april tager 3F Trekroner stilling til, hvordan man vil føre kampagnen ud i livet.

OK-2007-initiativet får også støtte til den kampagne, man har iværksat for nej. Både malerne, rør- og blik og TIB’erne har bevilget adskillige tusinde kroner til kampagnen. (mbp)